Categoriile API actuale și precedente sunt enumerate mai jos. Proprietarii de vehicule trebuie să consulte manualele de instrucţiuni ale autovehiculelor înainte de a consulta aceste informatii. Uleiurile pot avea mai mult de un nivel de performanță.
Pentru motoarele pe benzină ale autovehiculelor, cea mai recentă categorie API include proprietățile de performanță ale fiecărei categorii anterioare și uleiul care realizeaza aceste proprietati poate fi folosit si pentru motoarele mai vechi pentru care au fost recomandate uleiuri dintr-o categorie anterioara.
Categoria (nivelul de performanta) | Statut | Detalii |
SN | Actual | Introdusă în octombrie 2010, uleiurile din această categorie sunt concepute pentru a oferi o protecţie îmbunătățită a pistoanelor la temperaturi ridicate, prin limitarea depunerilor si compatibilitatea cu sistemele de etanșare. Categoria API SN care asigura si conditii de economie de carburant (API SN-RC) este adecvat pentru ILSAC GF-5 si asigura protecția turbosuflantei, compatibilitatea sistemului de control a emisiilor și protecția motoarelor care funcționează pe combustibili conținând etanol până la 85% (E85). |
SM | Actual | Pentru motoarele autovehiculelor fabricate în 2010 şi mai vechi. |
SL | Actual | Pentru motoarele autovehiculelor fabricate în 2004 şi mai vechi. |
SJ | Actual | Pentru motoarele autovehiculelor fabricate în 2001 şi mai vechi. |
SH | Invechit | ATENŢIE: Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1996. S-ar putea să nu asigure o protecţie adecvată împotriva acumulării de depuneri în motor, împotriva oxidării sau a uzurii. |
SG | Invechit | ATENŢIE: Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1993. S-ar putea să nu asigure o protecţie adecvată împotriva acumulării de depuneri în motor, împotriva oxidării sau a uzurii. |
SF | Invechit | ATENŢIE: Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1988. S-ar putea să nu asigure o protecţie adecvată împotriva acumulării de depuneri în motor. |
SE | Invechit | ATENŢIE: adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1979. |
SD | Invechit | ATENŢIE: Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1971. Utilizarea în motoare mai moderne poate cauza performanţe nesatisfăcătoare sau poate dăuna echipamentelor. |
SC | Invechit | ATENŢIE: Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1967. Utilizarea în motoare mai moderne poate cauza performanţe nesatisfăcătoare sau poate dăuna echipamentelor. |
SB | Invechit | ATENŢIE: Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1951. Utilizarea în motoare mai moderne poate cauza performanţe nesatisfăcătoare sau poate dăuna echipamentelor. |
SA | Invechit | ATENŢIE: Nu conţine aditivi. Nu este adecvat pentru utilizare în majoritatea motoarelor de autovehicule pe benzină construite după 1930. Utilizarea în motoare mai moderne poate cauza performanţe nesatisfăcătoare sau poate dăuna echipamentelor. |